(Rigtigt) valg af flyselskab

Vi er vist alle klar over at der er store problemer med alle fly i Nordeuropa, på grund af vulkanudbrud på Island.

Gennem flere dage er tusindvis af personer strandet i lufthavne over det meste af Europa og i USA, på de fly der skal til Europa. Desværre er der ikke det store at gøre ved selve beslutningen om at stoppe al flyvning.

Men nu kommer min pionte, for der hvor der er en virkelig stor forskel på lavprisselskaberne og på f.eks. SAS, er den måde situationer som denne håndteres.

På Facebook er jeg fan af de fleste flyselskaber og jeg er virkelig imponeret over den måde, som SAS har brugt de elektroniske medier på i denne krisesituation. SAS har brugt Facebook til hele tiden at give en konstant opdatering af alle deres medlemmer, om hvilken status der var med flyene og hvilke alternative transportmuligheder der var.

Én af deres statusmeddelser var bl.a. at kl. XX.XX ville der køre en privat taxibus fra Kbh. lufthavn til Oslo og der var 5 ledige pladser og med et telefonnummer man kunne kontakte, hvis man ville med bussen.

Det er da super service og jeg ved at alle SAS rejsende er blevet holdt orienteret med SMS, hvis man havde deres mobilnummer.

Modsat må jeg sige at Norwegian ikke har imponeret hverken mig eller deres egne kunder som er kommet i klemme. Bl.a. var der en frustreret kunde som brokkede sig over at de ikke havde fået information om de skulle afsted eller ikke og om hvordan de var dækket, hvis de kom afsted og ikke kunne komme hjem.

Norwegians svar var (på Norsk):

Norwegian
Kundesenteret vil jobbe med å varsle per sms. Man må også følge med selv på nettet. Kontakt forsikringsselskapet mht hva du har rett til å få dekket. De har normalt en bredere dekning enn flyselskapene. Dette er en ekstraordinær situasjon. Det er uklart hva reglene sier. Derfor er det fryktelig vanskelig å svare krystallklart på alle spørsmål som kommer inn. Beklager det!

Tilbage til min pionte; her ser man virkelig hvilken forskel der er imellem flyselskaber som SAS og lavprisselskaberne. Jeg synes at ovenstående svar siger meget om hvilken type virksomhed, som Norwegian er.

Vi kan risikere at vi skal kæmpe med de problemer som vulkanen giver, i måske flere uger og her vil jeg klart anbefale dig at flyve med SAS, for så er du sikret den bedste information og bedste service og det er jo rart, specielt hvis alternativet er en feltseng i Frankfurt lufthavn.

Hvis du vil booke med SAS, så kan du bestille dine biletter på denne side.

Leave a Reply

Your email address will not be published.